Skup złomu – co warto wiedzieć? istotne podpowiedzi

Aby zacząć prowadzenie jakiegokolwiek przedsiębiorstwa należy na początku szczegółowo zapoznać się z jego specyfiką. W przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych co roku wzrasta nakład złomu. Zbędne metale leżą odłogiem w magazynach, piwnicach i na podwórkach utrudniając pracę. Kluczowe jest znalezienie odpowiedniego miejsca. Powinno być stosownie zagospodarowane i jego przeznaczeniem jest skup złomu w Warszawie – należy zdobyć pozwolenie na taką działalność. Jest to możliwe tam gdzie, teren służy do użytku przestrzennego lub gospodarczego. Następnie zatroszcz się o kwaterę, gdzie magazynować złom, auto do kompleksowego transportowania przedmiotów oraz zezwolenie na zbieranie odpadów. Jeśli już mowa o infrastrukturze – nie zapomnij o nabyciu dobrejwysokiej jakości wagi, która pozwoli Ci na rzetelne pomiary.

Kwestia prawna – w jaki sposób zgodnie z prawem prowadzić swoje złomowisko. Gdzie w pierwszej kolejności udać się po opracowaniu planu i znalezieniu miejsca na złomowisko?

Później musi pojawić się decyzja o środowiskowych warunkach, po którą należy pójść do urzędu gminy. Zaraz po tym – licencja. Musisz ją mieć, aby otworzyć własny skup złomu. Będzie musiała być umieszczona na każdym Twoim pojeździe i zaświadczeniach. Żeby ją dostać musisz opłacić opłatę licencyjną oraz donieść do urzędu ważne informacje na temat firmy a także jej działalności, to oznacza: dane osobowe posiadacza, wybraną nazwę firmy, adres, pod którym będzie miała siedzibę Twoja firma, pozwolenia środowiskowe, numer rachunku w banku który zostanie indywidualnym rachunkiem Twojej działalności, zaświadczenie o niekaralności, zaświadczenia o działaniach egzekucyjnych i zajęciach komorniczych. Taką licencję, jesteś zmuszony odnawiać co 3 lata. zapłaceniu licencji, oraz kiedy uda Ci się zdobyć wszystkie potrzebne dokumenty, od razu powinieneś udać się do Urzędu Skarbowego a także ZUSu dokumenty. Do Urzędu Skarbowego należy podać firmę, która będzie funkcjonować na warunkach spółki cywilnej. Następnie musimy udać się do już najbardziej odpowiedniego dla nas banku, po to by założyć w nim konto bankowe dla swojego przedsiębiorstwa.

Po tym jak odnajdziesz już miejsce i posiadasz kluczowe zaświadczenia – co dalej? 

Kiedy udało Ci się zdobyć już najbardziej adekwatne do Twoich potrzeb rejony i licencję nadszedł czas na pozyskanie nowych materiałów przeznaczonych na sprzedaż. Złom powinno się pozyskiwaćzdobywać w wielu miejscach oraz na dużo sposobów – w tym celu będziesz musiał gruntowanie obserwować rynek. W pierwszej kolejności zdobądź wiedzę, które materiały skupować, a jakie wręcz przeciwnie. Dowiedz się także, których odpadów musisz koniecznie się wystrzegać. Dzięki takiej funkcjonalności masz możliwość również pozyskać np. komponenty do pralek czy samochodów i a także dzięki nim generować ekstra zysk. Konieczny jest również podział materiałów tak, żeby potencjalny klient miał uproszczone zadanie. pamiętaj także o zabezpieczeniu strefy. Odpady muszą być przepisowo zabezpieczone i nie tworzyć zbyt wysokich hałd lub posiadać wystających kantów. Pracownicy muszą posiadać specjalne stroje oraz buty. Pamiętając o bezpieczeństwie klientówkontahentów i osób pracujących zadbaj też o swoje – dobrze zabezpiecz się przed ewentualnym a w tym pomoże Ci  istalacja alarmu lub zatrudnienie firmy ochroniarskiej, szczególnie gdy prowadzisz działalność na terenie dużych miast takich jak Wrocław, Łódź czy Warszawa.